poniedziałek, 5 stycznia 2015

Pomysł na weekend - Afrykarium we Wrocławiu




Wrocław to miasto w którym spędziłam najlepsze lata mojego życia - studia. Z racji tego, że M. pracuje we Wrocławiu jestem tu dość często bo prawie na wszystkie  weekendy. Od najmłodszych lat Wrocław kojarzył mi się tylko z ZOO. Rodzice regularnie zabierali mnie i siostrę by pokazać nam egzotyczne zwierzęta w ogrodzie zoologicznym. Naszymi ulubieńcami były orangutany, które zawsze robiły jakieś "jaja" kiedy nas widziały :)) Nie wiem czy tata czasem nie robił do nich jakiś dziwnych min, ale naprawdę małpy świrowały kiedy widziały nas i ojca :)

W ostatnią niedzielę, postanowiliśmy z M. wybrać się do ZOO, ale tym razem nie odwiedziliśmy orangutanów ale zwierzęta mieszkające w nowo wybudowanym Afrykarium. Było bardzo dużo ludzi, ale przetrwaliśmy i bardzo nam się podobało. 

Wycieczkę zaczynamy od kupna biletów dla dorosłego to koszt 30 zł a dla dziecka 20 zł ( szczegółowe ceny biletów wrzuciłam na końcu posta). Kiedy mamy już bilety oddajemy kurtki do szatni i idziemy zwiedzać. Wycieczkę rozpoczynamy od akwarium w którym jest tysiące wielkolorowych rybek dużych i małych... naprawdę są pięknę a akwaria imponujące, pełne flory morskiej i jak na razie wszytsko utrzymane w nienagannej czystości. Przez kolejne 20 minut wędrujemy przez kolejne wielkie akwaria wypełnione rybami, płaszczkami, żółwiami, rekinami i docieramy do najlepszego punktu  w całym Afrykanarium - do Hipopotamów. W ZOO mieszkają 3 hipopotamy i mamy okazję zobaczyć je za szybą  i  z lotu ptaka. Kolejną niespodzianką był tunel w którym nad twoją głową pływają znowu płaszczki i wiele innych zwirzątek wodnych. Tunel nie jest wbrew pozorom tak krótki, ale tłum w niedzielę był okropny z resztą zobaczycie na moich zdjęciach :)  

Podsumowując WARTO zobaczyć! Bardzo mi się podobało. Zwiedzanie trwa około 2 godzin. Polecam pójść w tygodniu jeśli ktoś ma taką okazję, podejrzewam, że znacznie przyjemniej się zwiedza kiedy nie ma takiego tłumu. Jeśli chodzi o dzieci naprawdę warto je zabrać ze sobą w wszytskie dzieciaki wprost pryklejały się do szyb akwarium :))

Przydatna informacja: Do ZOO i afrykarium obowiązuje jeden bilet także jeśli starczy wam sił w nogach to możecie jeszcze zwiedzić całe ZOO.

Przydatne linki:

Afrykanarium:  http://afrykarium.com.pl  
ZOO Wrocław: http://www.zoo.wroclaw.pl







































1 komentarz:

  1. Piękne jest to nasze zoo, to trzeba przyznać :) Ja ciągle siedzę we Wrocławiu i tak ostatnio pomyślałam, że świetnie by było się gdzieś wyrwać. Na ogół nie bywam spontaniczna, i raczej mam wszystko przemyślane i zaplanowane, ale tym razem postanowiłam zaszaleć! Skorzystałam z pożyczki chwilówki przez internet i kupiłam dwa bilety do Rzymu :) Lecę z narzeczonym w przyszłym tygodniu i nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń