wtorek, 16 grudnia 2014

Książka - -Szaleństwo książek kulinarnych

Wielokrotnie powtarzałam, że na punkcie książek kucharskich mam lekkiego bzika. Uwielbiam je oglądać, czerpać pomysły i cieszyć się nimi. Wiele z nich to istne dzieła sztuki i absolutny must have wśród miłośników gotowania.
Ostatni Weekend spędziliśmy z M. na poszukiwaniu prezentów dla bliskich. Nasze ostatnie kroki dla relaksu spędziliśmy w Empiku gdzie suma sumarum, zakupiliśmy większość z prezentów gwiazdkowych. Kiedy M. wybierał grę dla swojego bratanka ja spędziłam godzinę w dziale książek kulinarnych...

Zawsze przed zakupem książki kulinarnej mam ogromne problemy. Podczas oglądania książek, mam nieodpartą potrzebę posiadania ich wszystkich. Niestety, rzeczywistość jest bolesna i często muszę nakarmić swój głód tylko widokiem książek na półkach księgarni.

A jakie książki kulinarne przyciągnęły mój wzrok podczas ostatniej wizyty w Empiku? 

1. What Kate Ate - Kate Quinn Davis

Książka jednej z najbardziej znanych blogerek kulinarnych na świecie. Już sama okładka zapowiada coś interesującego. W środku znajdziecie cudowne zdjęcia potraw wraz z dokładnym opisem przygotowania. Już wiem, że muszę ją mieć. Niestety ta sprawa musi troszkę poczekać. Kiedy jednak zawita w mojej biblioteczce na pewno się o tym dowiecie!



2. Nie..Zwykła kuchnia - Kinga Paruzel

Znana z programu kulinarnego MasterChef pogodna i zawsze uśmiechnięta Kinga Paruzel wydała naprawdę bardzo fajną książkę. Po krótkich oględzinach oczywiście chcę ją mieć. Wydana bardzo przejrzyście, dwie strony w książce poświęcone są jednemu przepisowi. Zdjęcia potraw oczywiście pięknie wypieszczone, wystylizowane i smaczne. Po szybkim przejrzeniu przepisy wydają się bardzo interesujące. W książce tradycyjne potrawy okraszone modyfikacjami Pani Kingi wydaja sie naprawde ciekawe i warte odtworzenia w kuchni. Mam chrapkę na tą książkę... M. jeśli mnie czytasz liczę na Ciebie :)


3. Mała wielka uczta - Paulina Stępień Michał Stępień

Ciekawie zapowiada się książka duetu KOTLET.TV. Pięknie wydana cena trochę wygórowana bo z tego co pamiętam kosztowała około 60 zł ale w środku zapowiada się całkiem nieźle. Zobaczymy może się skuszę kiedy książka będzie tańsza.



4. Kuchnia Polska - Hanna Szyderska

Urzekły mnie fotografie w książce... Są piękne i mają klimat polskiej kuchni.


5.  Po prostu Jamie Olivier 

Klasyka sama w sobie. Dobrze opracowane książki kulinarne. Uwielbiam Jamie'go i jego sposób na przygotowania posiłków. Mam jedną z jego książek. Jeśli chcecie poddam ja subiektywnej recenzji.

6. Lawendowy dom - Beata Lipov

Lawendowy Dom i Beata Lipov to dla mnie nowość. Jutro siadam i szukam informacji na ten temat bo książka zachęca do siegnięcia. Ciekawe przepisy, dużo warzyw przyrządzonych w ciekawy sposób. Wędzone szparagi zawinięte w szynkę? Czemu nie :) Takie i inne przepisy znajdziecie w środku. Do tego  te piękne zdjęcia.... Interesująca pozycja


7. Pyszne na każdą okazję - Anna Starmach

Powiem tyle, Jestem fanka Pni Ani. Mam nadzieję, że po prostu znajdę ja pod choinką!


8. ...... Można by tak wymieniać książki bez końca. Powyższe tytuły zostały najbardziej wyróżnione na półkach księgarni. Brakuje Jaładłonomi, ale nie mogłam jej znaleźć...chyba wszystkie egzemplarze zostały już  wykupione :) Ja na swoją Jadłonomię czekam i czekam... Mam nadzieję, że znajdę ją także pod choinką.

Pozdrawiam ciepło

J.

1 komentarz:

  1. Kolekcjonuję książki kulinarne. Mam już cały regał w kuchni zapełniony różnymi tytułami.
    https://klinikamurano.com/o-nas.html

    OdpowiedzUsuń