sobota, 20 grudnia 2014

Śniadanie po mojemu - Jajka

Śniadanie 


Kiedyś popełniałam wielki błąd nie jedząc rano śniadania. Do pierwszej przerwy w pracy zwijałam się z głodu i nie umiałam się skupić. Siostra, która interesuje się zdrowym odżywianiem zapytała: "Jesz śniadanie?" Niestety nie mogłam jeszcze wtedy odpowiedzieć, że jem śniadanie codziennie rano przed wyjściem do pracy. W pierwszym tygodniu mojego oswajania się ze śniadaniem to była istna walka! Oprócz kawy i kęsa chleba nic nie przechodziło mi przez gardło. W końcu zaczęłam sobie gotować jajka i muszę wam powiedzieć, że to właśnie jajka rządzą u mnie na śniadaniu i to one sprawiły, że jem chętnie śniadanie. Konsumuje jaja w każdej postaci: gotowane na miękko, na twardo, zapiekane ze szpinakiem, pomidorami..., jajecznica, jajecznica z pomidorami, jajecznica ze szpinakiem, jajko sadzone na miękko.....
Najzdrowsza wersja to jajko gotowane na miękko czyli 6- 7 minut od momentu zagotowania wody. I taką właśnie wersję jadam najczęściej. Jajka kupujemy od znajomego ze wsi, gdzie kurka chodzi po wolnym wybiegu. 
A jak jajka wpływają na nasze zdrowie? Mitem jest, że jajka podwyższają cholesterol. Jeśli nie okraszasz jajek dodatkowym tłuszczem wszystko jest ok. Jajka a zwłaszcza te na miękko zawierają bardzo dużo wartości odżywczych i witamin. Paradoksalnie im więcej jajek jesz tym niższy cholesterol powinieneś mieć.
Ja nie odnotowałam jakiś problemów zdrowotnych ze względu częstego spożycia jajek. Wręcz przeciwnie, kiedy zjem jajko na śniadanie jestem syta na bardzo długo i mniej zjadam w ciągu dnia. Polecam jajeczka :) 

Pozdrawiam

J.


1 komentarz:

  1. Jajka na śniadanie to pyszny i pożywny posiłek. Można je przygotować w różnych odsłonach, dlatego to jedna z moich ulubionych potraw.
    --------------------------------------
    https://mobilnawulkanizacja.bialystok.pl/

    OdpowiedzUsuń